Pazar, Ekim 07, 2007

bir BEN BENden içeri...


İçimde biri var benden ama benim mi bilmediğim.
Sanki ben değil de o yaşıyor hayatı.
Ağlıyor canı yandığında,
kahkahalar atıyor mutluyken.
Aşık oluyor, özlüyor... Sevişiyor tüm kadınlığınla.

Öfkeden kuduruyor kimi zaman, kimi zaman da yavru bir kedi uysallığında...
Ve ben, dışardan seyrediyorum içimdeki beni.
Hiç karışmadan.
Yorumlamadan.
Eleştirmeden.
"Yaşasın varsın" diyorum.
Yaşasın ki ben sadece seyirci kalayım acılarına, ayrılıklarına, kayıplarına...
Gülerken, huzurluyken kısakanıvereyim, olsun.
Zaten kaçta kaçı gülebilir ki hayatının, hayatımın, hayatımızın?
Zaman zaman diliyorum; kızgınlıklarını, kalp kırgınlıklarını püskürtsün dışarıya diye, yapmıyor... Yapamıyor.
Sevdiğini alıp yanına, kocaman sıcacık bir öpücük kondursun dudaklarına...
Hatta herkesin ortasında.
Herkes, yani benim
yani içimdeki ben'in herkesinin ortasında.
Sarılsın hayata sımsıkı.
Okşasın zamanı, umursamadan ellerinin altından kayıp gitmesini...
Çıksın kızkulesine, denizi solusun derin derin...
Ve her solukta "mutluyum" desin... "çok mutluyum".
İmkansızı olmasın hiç, imkanlılarını alsın koynuna,
yumuşacık, usulcacık sevsin öpsün, uyusun kollarında.
Değer bilmeyenlere değer vermediğini öyle bir anlatsın ki değerleniversin değersizlerin gözlerinde ama hiç değer vermesin bu kazandığı yüce(!) değere.
Küfretsin bağıra bağıra... En ağırlarından hem de.
"Git" desin gitmesi gerekenlere, "git bir daha da gözüme görünme".
Cesur olsun, korkmasın kalp kırmaktan, sipersiz savaşmaktan, hayattan...
Atlasın kilometrelerce yüksekten denize, dalgalara karışsın.
Dinlesin... dinlenilsin...
Konuşsun, içinden olduğu kadar dışından da.
Dinlensin yorulduğunda. Ama yoruluncaya kadar hız kesmeden koşsun varışa.
Şairin dediği gibi, ölümden korktuğu halde hiç ölmeyecekmiş gibi yaşasın.
Yaşamak yani ağır bassın.
Ama dedim ya,
karışmıyorum hiç ben ona.
Seçimlerinde özgür her daim.
Ben değilim ki o nasılsa.
Varsın hatalar yapsın, varsın günahlar işlesin.
Sevapları da ona...
Bana ne.
Ben değilim ki.
O, içimdeki ben.
Ben değilim ki...
Bana ne...


1 yorum:

Adsız dedi ki...

içindeki sene yazıyorum.132 ye sor konuş onunla konuşki rahata kavuş