Çarşamba, Mart 28, 2007

bu yazıdaki niyet, sobeleyememek, daha ziyade genelleyip kaçmaktır...sorumluluğu doğaya yükleyerek



kim ne derse desin, ne yaparsa yapsın, dünyada var olmamızın sadece tek bir nedeni var.
bu tek bir neden için var etmiş bizi var eden.
ister doğa densin, ister tanrı...
hiç bir canlıdan farkımız yok aslında, hep dediğim gibi. ne özeliz onda ne de genel...
"üremek" için varsın. üremek ve doğanın devamını sağlamak için.
genel ve real bir bakışla anlatılırsa nedeni bu varlığımızın. başka da nedeni yok zaten.
ama biz ekliyoruz bu nedene güzellikleri. hatta bazen nefretleri. maddi manevi çok şeyle bileştiriyoruz bu nedeni. duygularla süsleyip daha istenilesi kılıyoruz. doğadaki varlığımızın daha anlamlı olmasına çabalıyoruz.
gelmişiz ve gidiyoruz.
gelişimiz de gidişimiz de özünde aynı. hepimiz aynı doğmuşuz, hepimiz aynı öleceğiz. nedenleri farklı olsa da, sonuçta bir anadan var olduk ve küçük bir kas parçamızın artık kan pompalamamasıyla veda edeceğiz.
niye yazdım tüm bunları??? belki de Nakhar ve Gaykedi'nin sobelerini okuyunca yazmak geldi içimden tüm bunları. ben "sobe"lerimi yazamıyorum çünkü. yazsam da yazılası yerlerini yazıp yazmak istediğim yerlerini yazamıyorum. korkuyor muyum, bilmiyorum... ama içimdeki sobe'leri sobeleyemiyorum

2 yorum:

Nakhar dedi ki...

bende hiç yazmadım sobelenecek yerleri ama ucundan gösteriverdim hayatımdaki köşe evrelerini

edi.ben dedi ki...

bugün deneyeceğim. bakalım biraz da olsa sobeleyebilecekmiyim....