Pazar, Haziran 14, 2009

özgürlükmüşmuşmişmış... demiştim ya hani, biraz daha -mış -miş -muş -müş eklemek gerekmiş demek ki...

özgürüm
özgürsün
özgür...
hangimiz hangi konuda özgür?
özgürce doğabildik mi yani?
özgürce büyüdük mü?
özgürce ölebilecek miyiz?
özgür müydük en önemli kararlarımızı verirken, hayatımızla ilgili?
özgür müyüz düşünürken peki?
ne kadar özgürdünüz, bu yaşınıza kadar?
özgürlük... ne ki?
özgür değildim doğarken, seçme şansım yoktu çünkü...
ne doğacağım zamanı, ne yeri, ne annemle babamı...
hatta cinsiyetimi bile...
özgürce ağlayamadım eminim bebekken bile.
her ağlamamda bir emzik sıkıştırıldı dudaklarımın arasına susturmak için beni.
gülerken bile özgür değildim.
güldürdükleri kadar gülerdim.
istediklerinde ağlatmaları an meselesiydi.
oyuncağımı alıverdilermi ellerimden, biterdi gülüşlerim.
büyümemeye bile karar veremezdim, büyürdüm ve büyüdüm.
okumaya da okumamaya da özgürce karar verilemezdi.
her yaşında ne yapman gerektiği zaten belliydi.
süt dişlerinin bile sende kalma süreleri altı yedi yıldan başlıyor, on bir on ikiye kadar çıkabiliyordu.
kız doğmuşsan eğer, benim gibi, süresi vardı çocukluğunuzun.
her ay bir karın ağrısıyla, kilodunuzdaki kan lekesiyle geride bırakırdınız çocukluğunuzu.
özgür değildik yani çocukluktan gençliğe geçişimizde bile.
özgür olamamakla geçtikçe yıllarımız, özgür olamamakta özgürdük.
yılların geçmemesine karar veremediğimiz gibi, nasıl geçeceklerine karar verdiğimizi sanırdık. özgür olmadan yeni hayatlar kurduk.
özgür olmadan anne-baba olduk.
ne aşık olduk özgürce, ne aşık olunduk.
yapmak istediklerimizi yapamadık ama yapabildiklerimizi de ne kadar özgürce yaptık?
neyi isteyebileceğimiz bile sınırlıydı hatta isteyemediklerimizde dahi özgür değildik.
soluk alma süremiz bile kısıtlanmış.
minicik bir kas parçasına bağlı "yaşama" özgürlüğümüz.
sözcüklerimiz bile sınırlıyken, yazdıklarımı ne kadar özgürce yazmış olabilirim sizce?
ya sizler, ne kadar özgürsünüz sorarım size...
okumalarınız da anlamalarınız da hayatınızdakilerle sınırlı.
okumama kararınızı verirken bile nedenleri "tek" size has değil.
özgür müsünüz siz?
hangi konuda peki?
özgürlük nedir ki?
ne ki?

1 yorum:

Unknown dedi ki...

yaşamak özgürlükse
özgürdük ikimizde
ben kafeste kanarya
sen çalıkuşu

demiş ya

bu saatte bende bu kadar diyebildim

balıkçı