Pazar, Temmuz 01, 2007

savaşma seviş benimleeee. hayata karış benimleeee (bkz: yine Sezen Aksu'M)


"sevmek"in işteş halidir "sevişmek" demiştim.
bir kişi yaparsa eylemi sevmiş olur, en az iki kişi yaparsa bir eylemi bildiğiniz gibi işteşlik eki -ş'yi alır o fiil. bakmak-bakıŞmak, gülmek- gülüŞmek, öpmek-öpüŞmek, sevmek-seviŞmek gibi...
ancak nedense "sevişmek" denince aklımıza hemen "cinsellik" başlığı altında bulunan "bedensel temaslar ve hareketler" gelmektedir ki yanlış değil, o eylemin adı da "sevişmek"tir tabi ki... amma ve lakin bu işteş fiilimizin bi' de birbirini seven arkadaşlar için kullanılabilmesi de doğal karşılanmalıdır -ki bazı çevrelerde tuhaf bakışlara yol açmaktadır bu durum-.
misal: ali ile veli çok iyi iki arkadaş olsunlar. ali, veli'yi veli de ali'yi pek bi' sevsin. ve ben, diyelim ki hasan'a bu iki arkadaşın birbirlerine verdikleri değerden bahsedecek olayım. işte kuruyorum cümlemi;"ali ile veli pek sevişirler" :s



ha, niye durup dururken bahsettim şimdi bu konudan? birdenbire dilbilgisel bilgilerimin açığa vurulası mı tuttu?
tabii ki değil.
tabii ki vardır bir nedeni.
iyice bi' biriksin diyeceklerim anlatacağım size nedenini.
ve o yüce gün gelene kadar da diyorum ki sizlere; savaşmayın, sevişin gayri.
e tabi ki ben de öyle değil mi? ben de savaşmayayım, sevişeyim bari ;)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Ya ben bundan da birazcık istesem, ayıp olur mu yaa..:P